Damen Shipyards Galati w Rumunii zwodowała piąty z serii sześciu statków typu Island Class dla kanadyjskiego operatora promowego BC Ferries.
Hybrydowy prom z silnikiem Diesla przejdzie ostatnie poprawki, zanim wyruszy na próby morskie w czerwcu. Po udanych próbach morskich statek ma zostać dostarczony do Point Hope Maritime w Wiktorii pod koniec 2021 r. W celu ostatecznych przygotowań.
Statek, który jeszcze nie zostanie nazwany, będzie jednym z dwóch statków typu Island Class przypisanych do trasy Nanaimo Harbour – Gabriola Island.
Planowane jest rozpoczęcie obsługi dwóch statków na trasie Nanaimo Harbour – Gabriola Island na początku 2022 roku, zastępując Quinsam.

„Zastąpienie jednego większego statku dwoma mniejszymi na trasie zapewni klientom większą przepustowość na godzinę i częstsze usługi. Klienci zauważą również zmniejszone składy pojazdów i zatory na lokalnych drogach oraz większe bezpieczeństwo. Eliminuje również potrzebę konsumowania większej ilości terenów zielonych w celu zwiększenia rozmiaru terenów, na których znajdują się terminale, poprzez przemieszczanie większego ruchu przez tę samą przestrzeń ”- powiedział BC Ferries.
Po zainstalowaniu technologii ładowania elektrycznego w terminalach BC Ferries te nowe statki zostaną skonfigurowane do działania jako wszystkie promy akumulatorowo-elektryczne, wykorzystujące czystą odnawialną energię wodną, powiedział operator promu.
Promy typu Island Class mogą przewozić co najmniej 47 pojazdów i do 400 pasażerów i załogi.
Pierwsze dwa statki typu Island Class zostały rozmieszczone na trasie rzeki Powell – Texada Island i Port McNeill – Alert Bay – Sointula Island w połowie 2020 roku.
źródło: Offshore Energy/Jasmina Ovcina