DNV wspierało Hapag-Lloyd w uzyskaniu finansowania dla sześciu nowych budowy wysoce wydajnych kontenerowców zgodnie z zasadami Green Loan Principles of the Loan Market Association (LMA). DNV sprawdził, czy transakcje spełniają wymagania programu.

Dekarbonizacja światowej gospodarki jest wielkim wyzwaniem nadchodzących dziesięcioleci. Żegluga nie jest wyjątkiem i rośnie presja ze strony organów regulacyjnych, finansistów, klientów i ogółu społeczeństwa na właścicieli i operatorów statków, aby zmniejszyć emisje do powietrza i wody. Jako zaufany niezależny partner branży morskiej, DNV odpowiada na potrzeby naszych klientów i udziela praktycznych porad w każdym aspekcie, pomagając swoim statkom i flotom stać się bardziej zrównoważonymi.
Hapag-Lloyd zawarł dwie debiutanckie transakcje zgodnie z zasadami Green Loan Principles of the Loan Market Association (LMA), a DNV jako niezależny ekspert dostarczył opinię drugiej strony potwierdzającą zgodność z wymogami. Transakcje związane są z finansowaniem sześciu ultra-dużych kontenerowców o pojemności 23,500 TEU, które zostały zamówione w grudniu 2020 roku.
„Nasze pierwsze ekologiczne finansowanie jest dla nas kamieniem milowym, ponieważ otwieramy nowe możliwości w segmencie transportu kontenerowego, finansując nowe projekty budowlane ukierunkowane na zrównoważony rozwój” – powiedział Mark Frese, dyrektor finansowy Hapag-Lloyd. „Transakcje pomoże nam modernizować flotę podczas dalszej redukcji naszego CO 2 footprint w tym samym czasie. Oprócz tego, że cieszyliśmy się konstruktywną współpracą z DNV przy tym projekcie, okazała się ona również bardzo pomocna – zwłaszcza w odniesieniu do wymogów formalnych przygotowania opinii wtórnej oraz specyfikacji technicznych statków. ”
„Byliśmy bardzo zadowoleni, że Hapag-Lloyd poprosił nas o zaoferowanie naszej niezależnej wiedzy specjalistycznej w celu oceny, czy statki spełniają kryteria zielonej pożyczki” – powiedział Shaun Walden, dyrektor projektu ds. Zrównoważonego rozwoju i usług ESG, DNV. „To przełomowa transakcja, która pokazuje, że branża może iść w kierunku większego zrównoważonego rozwoju w parze z lepszymi wynikami handlowymi aktywów”.
„W oparciu o ich optymalizację hydrodynamiczną, bardzo wydajne silniki główne i pomocnicze oraz wykorzystanie LNG jako głównego paliwa, statki te mogą spełnić wszystkie wymagane kryteria” – powiedział Jan-Henrik Hübner, dyrektor ds. Doradztwa żeglugowego w DNV Maritime. „Co więcej, dzięki możliwości korzystania z bio- i syntetycznego LNG, gdy paliwa te staną się szerzej dostępne, stanowią przykład tego, jak statki mogą teraz zmniejszyć intensywność emisji dwutlenku węgla, będąc jednocześnie gotowymi do przejścia na przyszłość o niższej lub zerowej emisji dwutlenku węgla”.
Dzięki wysoce wydajnym dwupaliwowym silnikom wysokociśnieniowym LNG CO w sześciu nowych budynkach będą o emisje 2 około 15 do 25 procent niższe niż w porównywalnych statkach napędzanych konwencjonalnym paliwem. Oznacza to, że oprócz wymogów zawartych w zasadach zielonej pożyczki LMA, statki będą również spełniać techniczne kryteria klasyfikacyjne taksonomii UE dotyczące morskiego i przybrzeżnego transportu wodnego towarów. Najnowocześniejsze statki powstają w Korei Południowej i mają zostać dostarczone w 2023 r.
Źródło: DNV