DNV wspiera przełomowe zielone finansowanie Hapag-Lloyd

DNV wspierało Hapag-Lloyd w uzyskaniu finansowania dla sześciu nowych budowy wysoce wydajnych kontenerowców zgodnie z zasadami Green Loan Principles of the Loan Market Association (LMA). DNV sprawdził, czy transakcje spełniają wymagania programu.

fot. DNV

Dekarbonizacja światowej gospodarki jest wielkim wyzwaniem nadchodzących dziesięcioleci. Żegluga nie jest wyjątkiem i rośnie presja ze strony organów regulacyjnych, finansistów, klientów i ogółu społeczeństwa na właścicieli i operatorów statków, aby zmniejszyć emisje do powietrza i wody. Jako zaufany niezależny partner branży morskiej, DNV odpowiada na potrzeby naszych klientów i udziela praktycznych porad w każdym aspekcie, pomagając swoim statkom i flotom stać się bardziej zrównoważonymi.

Hapag-Lloyd zawarł dwie debiutanckie transakcje zgodnie z zasadami Green Loan Principles of the Loan Market Association (LMA), a DNV jako niezależny ekspert dostarczył opinię drugiej strony potwierdzającą zgodność z wymogami. Transakcje związane są z finansowaniem sześciu ultra-dużych kontenerowców o pojemności 23,500 TEU, które zostały zamówione w grudniu 2020 roku.

„Nasze pierwsze ekologiczne finansowanie jest dla nas kamieniem milowym, ponieważ otwieramy nowe możliwości w segmencie transportu kontenerowego, finansując nowe projekty budowlane ukierunkowane na zrównoważony rozwój” – powiedział Mark Frese, dyrektor finansowy Hapag-Lloyd. „Transakcje pomoże nam modernizować flotę podczas dalszej redukcji naszego CO 2 footprint w tym samym czasie. Oprócz tego, że cieszyliśmy się konstruktywną współpracą z DNV przy tym projekcie, okazała się ona również bardzo pomocna – zwłaszcza w odniesieniu do wymogów formalnych przygotowania opinii wtórnej oraz specyfikacji technicznych statków. ”

„Byliśmy bardzo zadowoleni, że Hapag-Lloyd poprosił nas o zaoferowanie naszej niezależnej wiedzy specjalistycznej w celu oceny, czy statki spełniają kryteria zielonej pożyczki” – powiedział Shaun Walden, dyrektor projektu ds. Zrównoważonego rozwoju i usług ESG, DNV. „To przełomowa transakcja, która pokazuje, że branża może iść w kierunku większego zrównoważonego rozwoju w parze z lepszymi wynikami handlowymi aktywów”.

„W oparciu o ich optymalizację hydrodynamiczną, bardzo wydajne silniki główne i pomocnicze oraz wykorzystanie LNG jako głównego paliwa, statki te mogą spełnić wszystkie wymagane kryteria” – powiedział Jan-Henrik Hübner, dyrektor ds. Doradztwa żeglugowego w DNV Maritime. „Co więcej, dzięki możliwości korzystania z bio- i syntetycznego LNG, gdy paliwa te staną się szerzej dostępne, stanowią przykład tego, jak statki mogą teraz zmniejszyć intensywność emisji dwutlenku węgla, będąc jednocześnie gotowymi do przejścia na przyszłość o niższej lub zerowej emisji dwutlenku węgla”.

Dzięki wysoce wydajnym dwupaliwowym silnikom wysokociśnieniowym LNG CO w sześciu nowych budynkach będą o emisje 2 około 15 do 25 procent niższe niż w porównywalnych statkach napędzanych konwencjonalnym paliwem. Oznacza to, że oprócz wymogów zawartych w zasadach zielonej pożyczki LMA, statki będą również spełniać techniczne kryteria klasyfikacyjne taksonomii UE dotyczące morskiego i przybrzeżnego transportu wodnego towarów. Najnowocześniejsze statki powstają w Korei Południowej i mają zostać dostarczone w 2023 r.

Źródło: DNV

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY