
Hudong-Zhonghua Shipbuilding, spółka zależna China Shipbuilding Corporation, była gospodarzem ceremonii nadania imienia dla kontenerowca, CMA CGM Rivoli o pojemności 23000 TEU napędzanego LNG.
Statek jest piątym z dziewięciu kontenerowców zamówionych przez CMA CGM od China State Shipbuilding Corporation w 2017 roku i trzecim statkiem z serii zbudowanej przez Hudong Zhonghua.
Francuski główny przewoźnik kontenerowy CMA CGM nazwał w grudniu 2020 r.czwarty bardzo duży kontenerowiec o pojemności 23000 TEU napędzany LNG, CMA CGM Louvre.
W pierwszej połowie 2021 r. Do floty CMA CGM dołączą kolejne cztery kontenerowce dwupaliwowe o pojemności 23 000 TEU – poinformował przedstawiciel stoczni.
Do 2022 roku CMA CGM będzie właścicielem 26 statków napędzanych LNG w ramach przejścia na neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Szacuje się, że statek zasilany LNG emituje do 20% mniej CO2 niż systemy zasilane paliwem.
Mając 400 metrów długości i 61 metrów szerokości, statki są obecnie największymi kontenerowcami na świecie, używającymi LNG.
ULCV będą wyposażone w dwupaliwowe silniki WinGD i zbiornik paliwa GTT o pojemności 18 600 m3, oba największe, jakie kiedykolwiek zbudowano.
Hudong Zhonghua powiedział, że integralność statku przed konwencjonalnymi próbami morskimi znacznie się poprawiła w porównaniu z poprzednimi statkami. Statek wykonał również testy gazowe generatora i kotła w rekordowym czasie, skracając czas budowy statku.
CMA CGM Rivoli zostanie oddany do eksploatacji na flagowej trasie CMA CGM – French Asia Line (FAL1), płynącej z Chin do Europy Północnej.
źródło: Offshore Energy/autor Jasmina Ovcina