Hybrydowy system napędowy Wärtsilä będzie przyszłościowy dla 11 nowych statków PCTC na wschodnim Pacyfiku

Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy swój wiodący w branży hybrydowy system napędowy dla jedenastu nowych statków Pure Car & Truck Carrier (PCTC). Statki są budowane w stoczniach Jingling i Weihai w Chinach dla singapurskiej firmy Eastern Pacific Shipping, wiodącego dostawcy tonażu.

Decydując się na  rozwiązanie hybrydowe Wärtsilä , wydajność paliwowa zostanie zoptymalizowana, a emisje zminimalizowane. Co więcej, system skutecznie zapewnia przyszłościową ochronę statków, ponieważ ma wbudowaną elastyczność w dostosowywaniu się do przyszłych zmian technologicznych. Mogą one mieć postać paliw alternatywnych, większej pojemności akumulatorów, paneli słonecznych lub ogniw paliwowych, które można łatwo zintegrować z systemem Wärtsilä.

„Żegluga Wschodniego Pacyfiku jest zaangażowana w obniżanie emisji dwutlenku węgla w ramach transformacji energetycznej w branży. Nasze wysiłki w zakresie dekarbonizacji obejmują wdrażanie najnowocześniejszych technologii poprawiających wydajność w naszych nowych konstrukcjach, przygotowując je na przyszłość bezemisyjną. Cieszymy się, że możemy współpracować z Wärtsilä w tym ważnym projekcie, ponieważ mają oni podobne podejście i wybitne osiągnięcia w zakresie systemów hybrydowych” – mówi kapitan Nadim Prasad, dyrektor floty, żeglugi wschodniego Pacyfiku.

Hybrydowy system napędowy Wärtsilä, który zostanie dostarczony, będzie zawierał  generatory wałowe , konwertery, system magazynowania energii oraz unikalny i innowacyjny system zarządzania energią Wärtsilä do sterowania operacjami hybrydowymi.

„Elektryfikacja czyni żeglugę ważnym krokiem naprzód w kierunku dekarbonizacji”, mówi Christian Heinsohn, dyrektor generalny ds. globalnej sprzedaży rozwiązań elektryfikacji statków w Wärtsilä. „Wärtsilä ma wiodącą pozycję rynkową w dostarczaniu statków z hybrydowymi systemami napędowymi, a my byliśmy pionierami w dostarczaniu tych systemów z powodzeniem dla statków specjalnych i handlowych. Ten rekord był wyraźnie głównym czynnikiem w przyznaniu tego bardzo ważnego zamówienia na serię statków hybrydowych”.

Statki o długości 200 m i długości 18 600 DWT będą mogły przewozić 7 000 samochodów. Oczekuje się, że zostaną dostarczone w 2024 roku.

źródło: Wärtsilä

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Admin

Hub wodorowy w Porcie Gdynia

Port Gdynia kontynuuje prace związane z rozwojem gospodarki wodorowej. W dniu 26 maja w siedzibie