Kongres USA wezwał do wsparcia dekarbonizacji morskiej co najmniej 20 mld USD $

Piętnaście władz portowych, grupy branżowe i organizacje ekologiczne podpisały list wzywający Kongres USA do włączenia co najmniej 20 miliardów dolarów do jakiejkolwiek umowy infrastrukturalnej w celu wsparcia dekarbonizacji przemysłu żeglugowego.

W liście organizacje wzywają do zainwestowania 20 miliardów dolarów w badania i rozwój, infrastrukturę portową i opcje finansowania statków amerykańskich oraz aby zostały one skierowane do Departamentu Transportu, Departamentu Energii i Agencji Ochrony Środowiska .

W szczególności proszą, aby kongres przekazał co najmniej 3 miliardy dolarów na badania i rozwój bezemisyjnych paliw i technologii okrętowych oraz co najmniej 1 miliard dolarów na budowę i modernizację statków o zerowej emisji.

Sygnatariusze obejmują Ocean Conservancy, Pacific Environment, Azul, West Oakland Environmental Indicators Project, South Ward Environmental Alliance, Environmental Defense Fund, Dream Corps Green For All, The Rachel Carson Council, Sierra Club, Earthjustice, Friends of the Earth, Ocean Defence Initiative, GreenLatinos, Port San Diego i Green Shipping Line.

Organizacje wyjaśniły, że światowy przemysł żeglugowy jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do emisji gazów cieplarnianych i jest odpowiedzialny za około 3% globalnej emisji dwutlenku węgla, czyli więcej niż wszystkie elektrownie węglowe w USA razem wzięte.

Powiedzieli, że Stany Zjednoczone mają do odegrania ważną rolę w odejściu sektora od paliw kopalnych w kierunku przyszłości o zerowej emisji, ponieważ amerykańskie porty są krytycznym punktem dostępu dla statków oceanicznych, które odpowiadają za 80% światowego handlu. Przez amerykańskie porty przepływają towary o wartości miliardów dolarów, generując 5,4 biliona dolarów działalności gospodarczej każdego roku i wspierając prawie 31 milionów amerykańskich miejsc pracy w 2018 roku.

„Stany Zjednoczone mają okazję przewodzić światu w transformacji sektora żeglugowego w kierunku przyszłości o zerowej emisji”  – zauważył Reggie Paros , dyrektor ds. stosunków rządowych w Ocean Conservancy.

„Włączając tę ​​kluczową inwestycję w dowolny pakiet infrastrukturalny, Kongres i administracja Bidena mają możliwość wywiązania się ze swoich zobowiązań i celów klimatycznych. Jednocześnie, jeśli dokonają tych inwestycji, Kongres stworzy niezawodne i dobrze płatne miejsca pracy, a także oczyści zanieczyszczenie powietrza, które nieproporcjonalnie wpływa na społeczności o niższych dochodach i społeczności kolorowe.

„Statki są odpowiedzialne za 3% globalnej emisji dwutlenku węgla – więcej zanieczyszczeń klimatycznych niż wszystkie elektrownie węglowe w Stanach Zjednoczonych łącznie” – powiedziała Madeline Rose , dyrektor ds. kampanii klimatycznej w Pacific Environment.

„Kongres ma wyjątkową okazję do zainwestowania w gospodarkę o zerowej emisji, podejmując niezbędne kroki w celu przekształcenia morskiego i portowego. Potrzebujemy teraz zdecydowanych działań na rzecz bezemisyjnego przejścia żeglugi i portów”.

źródło: Offshore Energy/Naida Hakirevic

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY