KONGSBERG MARITIME wygrywa kontrakt dla ekologicznych statków HURTIGRUTEN

Połączony projekt między Kongsberg Maritime i Myklebust Verft przekształci trzy statki Hurtigruten Norwegian Coastal Express w eksploatację hybrydową w ramach planów ograniczenia emisji CO 2 na  wybrzeżu o co najmniej 25 procent.

Kongsberg Maritime (KM) z przyjemnością informuje o podpisaniu umowy na modernizację trzech statków pasażerskich Hurtigruten Norwegian Coastal Express o kompleksowe pakiety wyposażenia do eksploatacji hybrydowej. Firma dąży do ograniczenia emisji CO 2 z działalności na wybrzeżu Norwegii o co najmniej 25 procent. KM będzie ściśle współpracować przy przebudowie z norweską stocznią Myklebust Verft.

U podstaw szeroko zakrojonych modernizacji każdy statek będzie wyposażony w dwa litowo-jonowe systemy magazynowania energii SAVe Energy 1120 kWh, sterowane za pośrednictwem zintegrowanej rozdzielnicy napędu SAVe CUBE firmy Kongsberg Maritime. To rozwiązanie z pojedynczą szafą obejmuje wszystkie przetwornice częstotliwości, napędy i urządzenia przełączające DC niezbędne dla systemu hybrydowego, sterując wszystkimi podłączonymi pędnikami, oszczędzając miejsce i upraszczając chłodzenie i instalację.

„To jeden z największych projektów modernizacji statków ekologicznych, jakie zostaną podjęte w Europie”, mówi prezes Egil Haugsdal z Kongsberg Maritime. „Współpraca z firmą, która podziela nasze ambitne podejście do technologii i kwestii środowiskowych, jest dla nas satysfakcjonująca. Te ekologiczne ulepszenia statków Hurtigruten Norwegian Coastal Express stanowią przyszłościowy, zrównoważony wybór dla ich istniejącej floty ”.

Dwa nowe, energooszczędne silniki wysokoprężne Bergen B33: 45V napędzają każdy statek, wyposażone w selektywną redukcję katalityczną (SCR), aby zapewnić optymalną kontrolę emisji i zgodność z przepisami IMO Tier III, oraz w pełni kompatybilne z cyfrowymi rozwiązaniami do zarządzania KONGSBERG, w tym monitorowaniem stanu zdrowia. . Zakres dostawy obejmuje również przezbrojenie głównych śrub napędowych, nowe silniki sterowe, przełączanie prądu przemiennego, systemy bezpieczeństwa i telegraficzne, a także pełną integrację i uruchomienie systemu.

Prądnice wałkowe na silnikach będą dostarczać energię elektryczną, zarządzaną przez niestandardową instalację systemu K-Chief 700 Power Management. Dane z czujników pokładowych będą gromadzone i udostępniane za pośrednictwem aplikacji K-IMS (Information Management System) i analizowane za pomocą Vessel Insight. Geir Oscar Løseth, dyrektor generalny ds. Sprzedaży w dziale Advanced Offerings w KM, wyjaśnia: „Ekologiczna wysyłka wymaga holistycznego sposobu myślenia. Optymalne działanie zależy od wielu rozwiązań współpracujących ze sobą, aby zapewnić niskie zużycie paliwa. Każdy aspekt tego projektu – od wybranego sprzętu po sposób jego integracji, instalacji i użytkowania – jest równie ważny dla osiągnięcia końcowego rezultatu ”.

Hurtigruten Norwegian Coastal Express jest częścią Hurtigruten Group, wiodącej na świecie grupy zajmującej się podróżami przygodowymi, do której należy również Hurtigruten Expeditions, największa na świecie linia wycieczkowa wyprawowa. Daniel Skjeldam, dyrektor generalny Hurtigruten Group, powiedział: „Naszym celem jest, aby wszystkie nasze statki i wszystkie rejsy były całkowicie bezemisyjne. Choć z dnia na dzień jesteśmy o krok bliżej, nie możemy siedzieć bezczynnie i czekać, aż technologia zostanie wdrożona. Ściśle współpracujemy z naszymi partnerami, takimi jak kompetentny zespół w Kongsberg Maritime, aby wprowadzać zmiany i przesuwać granice, wykorzystując jednocześnie najlepsze dostępne już dziś rozwiązania ”. 

Pierwszym statkiem, który przeszedł modernizację, jest MS Richard With . „Jesteśmy zaszczyceni, że Kongsberg Maritime wybrał nas na partnera w tym projekcie” – mówi Inge-Jonny Hide, dyrektor generalny Myklebust Verft. „Oprócz budowania najnowocześniejszych nowych statków, ważne jest, abyśmy otrzymywali zamówienia na modernizacje i modernizacje, które mogą przedłużyć żywotność statku zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi ochrony środowiska”.

źródło: Kongsberg

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY