NYK ujawnia plany dotyczące kilkunastu samochodowców napędzanych LNG

Japońska firma żeglugowa NYK ogłosiła plany zbudowania kilkunastu transporterów samochodów i ciężarówek na paliwo LNG (PCTC), których dostawy rozpoczną się w 2025 roku.

foto:NYK

Firma ujawniła we wtorek, że zawarła protokół ustaleń (MoU) Shin Kurushima Dockyard Co., Ltd. i Nihon Shipyard Co., Ltd. dotyczący kolejnej budowy statków podzielonych równo między obie stocznie.

Dostawy planowane są sukcesywnie od roku fiskalnego 2025 do roku fiskalnego 2028.

NYK twierdzi, że plany są zgodne z jego celem w zakresie uzupełniania floty i zarządzania środowiskiem, polegającym na zmniejszeniu emisji CO2 na tonokilometr transportu o 50% do 2050 r. Stosowanie paliwa LNG, oprócz modyfikacji kadłuba, przyczyni się do redukcji emisji CO2 z paliw o około 40% w porównaniu ze statkami wykorzystującymi konwencjonalny ciężki olej opałowy.

Dział transportu samochodowego NYK promuje paliwo LNG dla swoich PCTC, począwszy od dostawy Sakura Leader na LNG w 2020 roku. Firma ma już zdecydowane plany wprowadzenia ośmiu PCTC napędzanych LNG do 2024 roku.

Po dzisiejszym ogłoszeniu liczba ta wzrośnie do 20 zasilanych LNG PCTC do roku fiskalnego 2028, a łączna inwestycja wyniesie około 200 miliardów jenów. NYK twierdzi, że ma również plany, aby statki były zasilane wodorem i amoniakiem od około 2030 roku.

Każdy z 12 ogłoszonych dzisiaj statków będzie miał długość prawie 200 metrów i łączną ładowność od 6800 do 7000 sztuk.

źródło: gCaptain

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY