Pierwsza na świecie konwersja LNG do ULCV zakończona

Pierwsza na świecie konwersja dużego kontenerowca na LNG jako paliwo została zakończona, potwierdził niemiecka firma liniowa Hapag-Lloyd Offshore Energy – Green Marine.

Zbiornik LNG w Sajir Hapag-Lloyd’s; 
foto: Hapag-Lloyd

15.000 TEU statek Sajir, teraz przemianowany Bruksela Express, opuścił chińską stocznię  Huarun Dadong Co . w ostatnią sobotę, a teraz płynie po Morzu Północno-Chińskim w kierunku Busan w Korei.

„Będziemy jednak mieli do wykonania pewne prace gwarancyjne, które zostaną zakończone w ciągu najbliższych miesięcy” – powiedział Hapag-Lloyd.

Statek przybył do stoczni w Szanghaju 31 sierpnia 2020 r. W celu modernizacji, która miała rozpocząć się w maju 2020 r. Projekt został opóźniony z powodu wpływu COVID-19, a jego oficjalny start nastąpił 2 września.

Statek został wyposażony w zbiornik LNG Mark III o pojemności 6500 m3, zaprojektowany przez francuskiego specjalistę GTT w zakresie przechowywania LNG.

Zadaniem MAN Energy Solutions była konwersja silnika MAN B&W 9S90ME-C, spalającego HFO na statku, na dwupaliwowy MAN B&W ME-GI.

Przewiduje się, że konwersja będzie kosztować około 35 milionów dolarów.

Projekt jest podstawą strategii zrównoważonego rozwoju Hapag-Lloyd, ponieważ wykorzystanie LNG może zmniejszyć emisję CO2 o 15 do 30 procent, a dwutlenku siarki i cząstek stałych o ponad 90 procent.

„Dzięki temu wyjątkowemu projektowi pilotażowemu mamy nadzieję, że nauczymy się czegoś na przyszłość i utorujemy drogę dla dużych statków, które zostaną zmodernizowane w celu wykorzystania tego obiecującego paliwa alternatywnego. Jednak naszym długoterminowym celem pozostaje neutralna pod względem emisji CO2 działalność żeglugowa z wykorzystaniem syntetycznego gazu ziemnego (SNG) ”-  powiedział  Richard von Berlepsch , dyrektor zarządzający Fleet w Hapag-Lloyd AG.

Sajir jest jednym z 17 statków floty Hapag-Lloyd, które zostały pierwotnie zaprojektowane tak, aby były przystosowane do obsługi LNG.

źródło: Offshore Energy/Jasmina Ovcina

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY