Prezentacja pierwszej wodoroelektrycznej łodzi Vinssen Hydrogenia

Pierwsza skomercjalizowana łódź zasilana wodorem w Korei Południowej została zaprezentowana na Międzynarodowych Targach Łodzi w Busan w 2021 roku, zdobywając nagrodę dla Najlepszej Łodzi Roku. Opracowany przez Vinssen statek Hydrogenia jest napędzany elektrycznym układem napędowym i podsystemem Danfoss Editron.

Pod koniec 2020 r. rząd Korei Południowej ogłosił inicjatywę o wartości 870 mln USD, mającą na celu zachęcenie do rozwoju ekologicznej żeglugi w celu zmniejszenia zanieczyszczenia powodowanego przez sektor morski tego kraju. Strategia promocji Green Ship-K 2030, centralna część planów Korei Południowej zmierzających do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r., dotyczy w szczególności rozwoju i szerszego wykorzystania technologii statków niskoemisyjnych, w tym wodorowych ogniw paliwowych i układów napędowych. Inicjatywa postawiła sobie za cel zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych ze statków o 40% w ciągu najbliższych 25 lat i 70% do 2050 roku.

Hydrogenia ma 32,8 stopy długości, może pomieścić maksymalnie sześć osób i może przemieszczać sie z prędkością 10 węzłów. Futurystyczny projekt jednostki opiera się na geometrycznym kształcie i naturalnym pięknie lodowców i skał. Przeszedł on testy i demonstrację w Ulsan Hydrogen Realization Center, jedynym obiekcie demonstracyjnym w Korei Południowej specjalizującym się w dostawach wodoru. Jednostka została również przekazana prezydentowi Moonowi, przywódcy kraju.

Elektryczny układ napędowy Danfoss Editron obejmuje maszynę EMI, falowniki elektryczne i przetwornice DC-DC. Kompaktowa i lekka technologia firmy umożliwia oszczędność miejsca i masy, pozostawiając więcej swobody projektowej w małych jednostkach pływających, takich jak Hydrogenia. Wysoka sprawność oferowana przez system Danfoss Editron jest również korzystna dla stoczniowców, ponieważ zapewnia lepszą wydajność operacyjną.

Vinssen planuje w przyszłym roku zbudować kolejnych 50 łodzi wykorzystujących podobną technologię wodorowo-elektryczną. Pomyślne zastosowanie unikalnych, wielorównoległych falowników Danfoss Editron w jednej maszynie posłuży jako punkt odniesienia do realizacji większych projektów morskich, takich jak promy i holowniki.

Steve Kim, szef Danfossu na Azję Północno-Wschodnią, skomentował:

„Odsłonięcie Hydrogeniaboat pokazuje kluczową rolę, jaką odgrywamy w elektryfikacji morskiej, zarówno w przypadku statków zasilanych wodorem, jak i bateriami. Będziemy nadal pomagać Korei Południowej w osiągnięciu celu neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r., przyczyniając się do trwającej elektryfikacji krajowego przemysłu transportowego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora stoczniowego.

Nasze wielofunkcyjne moduły inwerterów można łatwo zintegrować z innymi źródłami energii, takimi jak wodorowe ogniwa paliwowe, bez dodatkowych kosztów na badania i rozwój. Nasza znormalizowana technologia inwerterowa gwarantuje również najkrótszy czas realizacji od testów do komercjalizacji”.

Chil Han Lee, dyrektor generalny Vinssen, dodał:

„Prezydent Moon był niezwykle zainteresowany komercjalizacją Hydrogeniavessel. Jeśli instytucjonalne i polityczne wsparcie rządu dla komercjalizacji łodzi z napędem na wodór będzie kontynuowane, pozwoli to Korei Południowej stać się światowym liderem w dziedzinie technologii statków wodorowych, która stanie się przemysłem o wysokiej wartości dodanej.

źródło: Electrificationstory

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY