Rosyjska korporacja technologiczna dostarcza pierwszy w pełni krajowy blok napędowy dla najnowszych fregat

United Engine Corporation (UEC, część państwowej korporacji technologicznej Rostec) dostarczyła pierwszy całkowicie krajowy blok napędowy M55R z turbiną spalinowo-gazową dla najnowszych fregat Projektu 22350, poinformował we wtorek wiceprezes UEC Viktor Polyakov.

„Pierwszy blok został wysłany w listopadzie. Wysyłka drugiego bloku zaplanowana jest na pierwszą połowę grudnia. Dlatego nasi partnerzy, United Shipbuilding Corporation i Severnaya Shipyard, otrzymają pełnoprawną elektrownię na statek. który będzie składał się z dwóch bloków energetycznych – powiedział wiceprezes.

United Engine Corporation rozpoczęła prace badawczo-rozwojowe nad morskimi silnikami turbinowymi w 2014 roku, powiedział Polyakov. „Potwierdziliśmy, że Rosja może samodzielnie produkować silniki wysokoprężne / turbinowe. Zdobyliśmy w pełni kompetencje, których wcześniej Rosji brakowało. Na dzień dzisiejszy United Engine Corporation ma potencjał naukowy i techniczny, aby rozwijać, produkować, testować, instalować na statków i zapewniają wsparcie dla całej gamy silników wysokoprężnych / turbin gazowych przez cały okres ich eksploatacji – podkreślił.

Project 22350 frigate
© Ladislav Karpov/TASS

Rosyjski państwowy koncern zaawansowanych technologii Rostec konsekwentnie wdraża programy rozwoju zaawansowanych silników wszystkich typów – powiedział pierwszy zastępca dyrektora generalnego Rostec Władimir Artyakow. „Tworzenie bloków i zespołów turbin gazowych na morzu to proces wymagający zaawansowanych technologii naukowych. Tylko nieliczni producenci na świecie posiadają takie kompetencje. Jesteśmy gotowi sprostać wymaganiom rosyjskich stoczniowców na nowe silniki turbinowe. ta seria ma zostać dostarczona w grudniu 2020 r. – powiedział.

Wielofunkcyjne fregaty Projektu 22350, takie jak Admirał Gorszkow, które wypłynęły na wodę, są wyposażone w importowane jednostki napędowe. Pierwsza w pełni krajowa elektrownia jest przeznaczona dla trzeciej fregaty Projektu 22350 budowanej dla Marynarki Wojennej Rosji w Stoczni Severnaya w St. Petersburgu.

Fregaty Projektu 22350 są oparte na technologii stealth i są przeznaczone do prowadzenia operacji bojowych na odległym obszarze oceanicznym przeciwko wrogim okrętom nawodnym i podwodnym oraz do odpierania broni powietrznej zarówno w pojedynkę, jak iw ramach grupy morskiej.

Wszystkie fregaty Projektu 22350 są wyposażone w pociski manewrujące Kalibr-NK i (lub) Oniks. Okręty wojenne pierwszej wersji Projektu są uzbrojone w dwie uniwersalne wyrzutnie ośmiu pocisków Kalibr-NK i (lub) Oniks.

Oczekuje się, że fregaty projektu 22350 staną się najbardziej zaawansowanymi okrętami wojennymi rosyjskiej marynarki wojennej w swojej klasie. Te fregaty przemieszczają 4500 ton i mogą rozwijać prędkość 29 węzłów. Uzbrojeni są również w systemy rakiet przeciwlotniczych Poliment-Redut.

Źródło: tass.com

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY