Rząd Wielkiej Brytanii powinien poprzeć rozwój statku demonstracyjnego wyposażonego w żagle

Institution of Mechanical Engineers (IMechE), organizacja charytatywna zarejestrowana w Anglii i Walii, wezwała rząd Wielkiej Brytanii do wsparcia rozwoju statku demonstracyjnego z żaglami wyposażonymi w retrofity.

foto: Smart Green Shipping Coalition

Zgodnie z nowym raportem IMeCHe instalowanie żagli na statkach towarowych i wolniejsze żeglowanie może zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych z przemysłu żeglugowego nawet o 40%, a być może nawet więcej, w miarę ulepszania technologii .

Jest to niezwykle ważne, biorąc pod uwagę, że emisje z żeglugi gwałtownie wzrosły w ciągu ostatniej dekady i mogą stanowić 20% globalnych emisji do 2050 r., Jeśli nie zostaną poddane kontroli.

Organizacja charytatywna uważa, że ​​budując statek demonstracyjny, właściciele statków i użytkownicy będą mogli zrozumieć, w jaki sposób odnawialny wiatr może być używany jako główny napęd nowoczesnych statków. Co więcej, może stanowić atrakcyjną wystawę podczas 26. Konferencji Stron ONZ w sprawie zmian klimatu (COP26) w Glasgow w dniach 1 – 12 listopada 2021 r.

Krótki techniczny dokument strategiczny stanowi wprowadzenie do rozwiązań napędowych dostępnych w żegludze, które mogą umożliwić szybką dekarbonizację.

Obejmuje to wykorzystanie wiatru jako energii pierwotnej, wiatru hybrydowego i / lub paliw kopalnych / alternatywnych oraz potencjału biopaliw, wodoru i amoniaku jako bezpośrednich zamienników paliwa bunkrowego. 

Raport zaleca, aby brytyjski przemysł żeglugowy i użytkownicy współpracowali z rządem nad kreatywnymi źródłami finansowania, aby zbudować statek „ teraz 2050 ”, który pokazuje, jak może działać w pełni autonomiczny statek paliwowy, który tworzy paliwo i zarządza nim.

Powinno to obejmować tworzenie rządowych programów finansowania w celu wspierania technologii mających na celu dekarbonizację żeglugi.

Proponuje również, aby Międzynarodowa Organizacja Morska ponownie przemyślała swoje ostatnie cele w zakresie dekarbonizacji, ponieważ uważa, że ​​organ ONZ powinien być bardziej ambitny i dążyć do zmniejszenia do 70%, aby spełnić wymogi porozumienia paryskiego.

źródło: Offshore Energy/Jasmina Ovcina

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY