STENA BULK przedstawia koncepcyjny projekt statku INFINITYMAX.

Elektryczny, modułowy hybrydowy masowiec zaprojektowany, aby sprostać światowemu zapotrzebowaniu na zrównoważony, bezemisyjny, wydajny i elastyczny transport morski.

Wiodąca firma żeglugowa tankowców Stena Bulk zaprezentowała dziś swoją koncepcję konstrukcji hybrydowego masowca InfinityMAX, przesuwając granice dla zero emisyjnego, multimodalnego projektowania statków w żegludze.
 
Koncepcja InfinityMAX, która została zaprojektowana do przewożenia zarówno suchych, jak i mokrych ładunków w modułowych przedziałach, została zbudowana w oparciu o kilka nowych podstawowych zasad, które łącznie reprezentują zmianę paradygmatu w transporcie ładunków.
 
Niezwykle elastyczny, bez emisyjny projekt powstał w odpowiedzi na ogromne wyzwania, z którymi światowy przemysł żeglugowy musi się zmierzyć w nadchodzących dziesięcioleciach. Projekt przewiduje świat, w którym przemysł żeglugowy odgrywa kluczową rolę w zaopatrywaniu świata w energię odnawialną, chemikalia, materiały i materiały eksploatacyjne, które zaspokajają jego niekończące się potrzeby.
 
W ramach proponowanego postępu, który można by uznać za tak znaczący, jak konteneryzacja miała dla intermodalnego handlu towarowego, utworzenie znormalizowanych i modułowych jednostek ładunkowych, które mogą przewozić suche ładunki masowe, płynne lub skroplone produkty gazowe – takie jak metan, wodór lub amoniak – znacznie usprawni proces przewozu mokrych i suchych ładunków masowych.
 
Każda z modułowych jednostek ładunkowych InfinityMAX została zaprojektowana tak, aby była całkowicie samowystarczalna pod względem zużycia energii, a turbiny wiatrowe i panele słoneczne wytwarzają całą energię elektryczną potrzebną do systemów wewnętrznych. Modułowe jednostki zostały również zaprojektowane tak, aby można je było wysadzać poza portami i zabierać przez holowniki, unikając zatorów i radykalnie skracając czas połączeń. Koncepcja InfinityMAX będzie wykorzystywać wodór jako paliwo morskie i turbiny wiatrowe do wytwarzania dodatkowej energii. Składane żagle skrzydłowe i kadłub ze skóry rekina zostały również uwzględnione w projekcie koncepcyjnym, aby znacznie poprawić wydajność.
 
Chociaż statki będą miały załogę ze względów bezpieczeństwa i elastyczności, Stena Bulk zaprojektowała koncepcję InfinityMAX tak, aby była pół autonomiczna i spełniała przyszłe wymagania dotyczące wydajnych operacji bez narażania bezpieczeństwa. InfinityMAX poprawi również samopoczucie załogi na pokładzie, zapewniając zrównoważone środowisko pracy. W rezultacie InfinityMAX ma potencjał, aby zmienić rolę załogi na pokładzie, przy mniejszym nakładzie pracy i większym nacisku na monitorowanie i interakcję z operatorami na lądzie.
 
Mówiąc o tym ogłoszeniu, Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny Stena Bulk, powiedział: „Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy zaprezentować nasz koncepcyjny projekt statku InfinityMAX, który naszym zdaniem przesuwa granice dla przyszłości naszej branży. To, co tutaj proponujemy, jest innowacyjne, prowokacyjne i radykalnie zmieniłoby sposób, w jaki myślimy o handlu masowym, zracjonalizując dwa segmenty z uzupełniającą się wiedzą fachową w jeden segment żeglugi, który jest gotowy na wyzwania przyszłości.
 
„Zastosowanie zaawansowanych technologii – w tym paliwa wodorowego i innych środków zwiększających wydajność – oznacza, że ​​jest to koncepcja statku, która potwierdza naszą podstawową filozofię, zgodnie z którą innowacje są kluczem do sukcesu komercyjnego, biorąc pod uwagę wyzwania, przed którymi wszyscy stoimy. Będziemy nadal ściśle współpracować z naszymi partnerami w zakresie innowacji, nie pozostawiając żadnego kamienia na kamieniu, aby zapewnić właściwy postęp, który sprawi, że koncepcja InfinityMAX stanie się rzeczywistością ”.

W efekcie InfinityMAX napędza lepsze wykorzystanie światowej floty i potencjał bardziej ustandaryzowanych łańcuchów dostaw, a także zmniejsza niepotrzebny wpływ na środowisko pustych zbiorników wysyłanych po całym świecie w poszukiwaniu nowego ładunku.

Do 2050 roku rosnąca potrzeba transportu energii z obszarów o obfitych dostawach energii odnawialnej do obszarów o dużym zapotrzebowaniu na energię – w postaci wodoru, metanolu, metanu i amoniaku – będzie decydującą częścią handlu międzynarodowego. To, w połączeniu z wymogiem transportu zrównoważonych, jadalnych olejów i chemikaliów oraz dwutlenku węgla z instalacji do wychwytywania dwutlenku węgla, a także towarów masowych, wymaga projektu statku, który sprosta wyzwaniu radykalnie zreformowanej gospodarki światowej.
 
Stena Bulk wierzy, że przy odpowiednim poziomie dojrzałych technologii statek InfinityMAX może wejść do służby w latach 2030-2035. Aby to osiągnąć, w nadchodzących latach konieczny jest wzmocniony i trwały duch współpracy między liderami branży i technologii.

źródło: Stena Bulk

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY