Szybki prom Baleària LNG rozpoczyna próby morskie

Hiszpański operator promowy Baleària powiedział, że jego szybki prom napędzany LNG Eleanor Roosevelt rozpoczął próby morskie.

foto: Baleària

Budowa statku, która kończy się w stoczni Armon w Gijón, weszła w ostatnią fazę. Jednym z celów prób morskich jest kalibracja sprzętu napędowego i nawigacyjnego m.in. Baleària zanotowała w swoim oświadczeniu w środę.

Prom jest wyposażony w silniki przystosowane do zasilania LNG i oleju napędowego. Przewiduje się, że w najbliższych dniach statek zakończy żeglugę na skroplonym gazie ziemnym.

Po ukończeniu stocznia ma dostarczyć statek pod koniec marca.

Baleària twierdzi ponadto, że Eleanor Roosevelt będzie najdłuższym szybkim promem na świecie. Ma 123 metry długości i 28 metrów szerokości. Może pomieścić 1200 pasażerów i 500 metrów linii dla samochodów ciężarowych i 250 samochodów osobowych.

Po włączeniu Eleanor Roosevelt stanie się siódmym statkiem we flocie, który będzie pływał na gaz ziemny. Baleària również zauważyła, że ​​jest to pierwszy na świecie szybki prom napędzany LNG.

Dwa zbiorniki LNG umożliwiają statkowi pokonanie 400 mil morskich bez tankowania. Zasięg zwiększa się do 1900 mil morskich w trybie dwupaliwowym (LNG / olej napędowy).

Operator postawił cenę 90 milionów euro (106,2 milionów dolarów) na budowę statku.

źródło: Offshore Energy/Adnan Bajic

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY