Trzeci hybrydowy statek ro-ro Finnlines zwodowany w Chinach

Budowa nowych jednostek postępuje w Chinach i ostatni hybrydowy statek typu ro-ro został zwodowany.

Finneco III, trzeci hybrydowy statek typu ro-ro z serii, został zwodowany w China Merchants Jinling Shipyard (Jiangsu) w Chinach 22 listopada 2021 r.

Statki z serii Finneco będą miały długość 238 metrów i ładowność 5800 metrów. W porównaniu z największymi obecnie statkami ro-ro Spółki, ładowność wzrasta o prawie 40%.

Wchodząc do ruchu Finnlines, nowe statki zmniejszą wpływ floty na środowisko i poprawią efektywność energetyczną. Systemy akumulatorów litowo-jonowych umożliwią wizyty w portach o zerowej emisji, a niskoemisyjne silniki dwusuwowe, systemy redukcji emisji, panele słoneczne i innowacyjny system smarowania powietrzem jeszcze bardziej ograniczą emisje.

Finnlines program budowy nowych budynków o wartości 500 milionów euro obejmuje trzy hybrydowe statki typu ro-ro i dwa ekologiczne statki typu ro-pax Superstar. Hybrydowe statki typu ro-ro wystartują w ruchu Finnlines na Bałtyku, Morzu Północnym i Biskajskim w 2022 r., a statki typu ro-pax Superstar na trasie Naantali–Långnäs–Kapellskär w 2023 r.

„Nasza ambitna strategia rozwoju usług jest odpowiedzią na rosnący popyt. W ciągu najbliższych kilku lat wprowadzimy do żeglugi łącznie pięć nowych statków, co znacznie zwiększy naszą pojemność ładunkową i pasażerską. Poprawiamy nasze wyniki, jednocześnie zmniejszając wpływ naszej floty na środowisko. Statki hybrydowe będą jednymi z najbardziej innowacyjnych i wydajnych statków na świecie i stanowią część inwestycji, które podejmujemy w odpowiedzialną i zrównoważoną działalność naszej floty”, mówi Emanuele Grimaldi , dyrektor generalny Finnlines.

Dane statku

Typ statku: Ro-ro
Klasa lodowa: 1 A Super
Długość całkowita: 238,0 m
Szerokość: 34,0 m
Tonaż brutto: 60 515 Ciężar własny: 17 377
Prędkość konstrukcyjna: 20,7 węzłów
Moc silnika: 2 x 12 780 kW

źródło: Finnlines

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY