TU Hamburg i DLR jednoczą siły w zakresie morskich systemów energetycznych

Politechnika w Hamburgu (TUHH) i Instytut DLR ds. Systemów Energii Morskiej będą wspólnie badać morskie systemy energetyczne, aby wesprzeć dekarbonizację przemysłu żeglugowego.

Od 2014 r. profesor Sören Ehlers bada na Politechnice w Hamburgu, w jaki sposób towary będą w przyszłości nadal docierać do miejsca przeznaczenia drogą wodną, ​​ale przy możliwie jak najmniejszej emisji CO2.

Od stycznia 2022 r. naukowiec został nowym dyrektorem DLR. W przyszłości chce promować innowacyjne technologie i wykorzystanie paliw alternatywnych, takich jak wodór, do dekarbonizacji żeglugi w zakładzie Geesthacht.

W tym celu planowana jest ścisła współpraca między TUHH i DLR, aby optymalnie wykorzystać wiedzę i know-how obu instytucji badawczych w Hamburgu jako ośrodka naukowego.

„Spedycja stoi również przed poważnymi wyzwaniami na drodze do zrównoważonej przyszłości. Nowy instytut DLR uzupełnia lokalizację nauki w regionie metropolitalnym i otwiera przed nami nowe możliwości wspólnego opracowywania innowacyjnych i technologicznych rozwiązań. Cieszymy się na współpracę” – powiedział Andreas Timm-Giel , rektor Uniwersytetu Technologicznego w Hamburgu.

Około 80 procent transportu towarowego na całym świecie odbywa się za pośrednictwem spedycji. 

Instytut DLR prowadzi badania i opracowuje innowacyjne rozwiązania w zakresie redukcji emisji z uwzględnieniem całego łańcucha konwersji energii w zastosowaniach morskich. Zielony wodór jest podstawą zrównoważonej alternatywy w przypadku stosowania ciężkiego oleju opałowego. Według instytutu badawczego powinien on najlepiej zapewniać zwykły komfort dalekich dystansów i szybkie tankowanie.

W drodze do bardziej zrównoważonej żeglugi, Sören Ehlers chce najpierw przetestować nowe koncepcje dotyczące energii i statków w skali laboratoryjnej i zasymulować je na „wirtualnym statku”.

Interakcja nowych systemów energetycznych jest następnie sprawdzana na prawdziwym statku na morzu. W tym celu Instytut DLR buduje wielkoskalowe infrastruktury testowe składające się ze stanowiska testowego w laboratorium i statku badawczego. Praca obejmuje również rozważenie dostaw energii za pośrednictwem transportu morskiego i infrastruktury portowej. Ścisła współpraca z TU Hamburg i przemysłem pomaga przenieść wyniki naukowe do praktycznego zastosowania.

„Istnieje wiele pomysłów i koncepcji dotyczących zrównoważonej żeglugi. Wszyscy mamy przed sobą ekscytujący czas, w którym możemy rozwijać i testować te innowacje. Wyniki badań mogą pomóc przedsiębiorstwom przemysłowym w podjęciu decyzji o optymalnym systemie energetycznym dostosowanym do ich zastosowania” – podkreślił Sören Ehlers.

źródło: DLR

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY