Vincent Clerc omawia zakłócenia w łańcuchu dostaw na corocznym wydarzeniu branżowym JOC TPM

Vincent Clerc, AP Moller – CEO firmy Maersk of Ocean & Logistics przemawiał podczas JOC Transpacific Maritime Conference – największego (wirtualnego) wydarzenia dla klientów i branży w Ameryce Północnej – aby określić kontekst zakłóceń w łańcuchu dostaw dla klientów i trzy tematy do poprawy .

„Zagrożenie przerwaniem łańcucha dostaw jest w branży stałym elementem”, powiedział Clerc, przemawiając na wirtualnym wydarzeniu w swoim biurze w Kopenhadze w Danii. Według sondażu przeprowadzonego przez Economist Intelligence Unit 94% sprzedawców detalicznych w USA twierdzi, że pandemia miała znaczący wpływ na ich łańcuchy dostaw. „Pandemia przetestowała każdy łańcuch dostaw, a testy wciąż trwają” – dodał.

Clerc przytoczył trzy kluczowe tematy wymagające uwagi w przyszłości: potencjał cyfryzacji, moc zintegrowanych rozwiązań i dekarbonizacja logistyki.

fot. maersk

Cyfryzacja

Łańcuchy dostaw borykają się z fragmentacją danych, niską widocznością i niskim poziomem współpracy między partnerami, ponieważ branża znajduje się za krzywą cyfryzacji. Konsekwencje pozostawania w tyle są kosztowne – zwłaszcza gdy nastąpią gwałtowne zmiany w popycie konsumenckim, jak pokazał rok 2020.

Firmy na całym świecie, radząc sobie z wyzwaniami, szybko wdrożyły nową technologię, aby uprościć i połączyć swoje łańcuchy dostaw. Połączenie aplikacji big data i algorytmów AI sprawia, że ​​wszystkie aspekty dostaw są dokładniejsze i wydajniejsze.

Platformy cyfrowe, które całkowicie zmieniły zachowania konsumentów w ostatnich latach, zrobią to samo dla naszej branży i to na lepsze. Vincent Clerc Prezes Ocean & Logistics, AP Moller – Maersk

Zintegrowane rozwiązania

Z biegiem czasu wiele łańcuchów dostaw było coraz bardziej podzielonych na złożoną sieć dostawców podzielonych na segmenty według produktów, aby zachować siłę nabywczą. Cykl konsolidacji, wysyłki, dekonsolidacji i dystrybucji – jeśli podział między różnymi dostawcami nie jest optymalny dla łączności ze względu na nieodłączne zmiany, które zachodzą. Całkowity wynik o wartości mniejszej niż suma części. Tak było jeszcze przed COVID-19 iz pewnością tak było w 2020 r.

„Ponieważ odporność i elastyczność stały się kluczowe, te fragmentaryczne konfiguracje okazały się coraz bardziej niezdarne pod względem zdolności do orkiestracji oraz równie nieskuteczne i kosztowne w radzić sobie ze zmianami popytu ”- skomentował Clerc. „Oczywiste jest, że potrzebny jest silny i doświadczony partner logistyczny, który przełoży strategię na namacalne wyniki i będzie za nie odpowiadał.

Logistyka dekarbonizacji

Clerc podkreślił również znaczenie współpracy z partnerami branżowymi i klientami w celu planowania i rozwijania łańcuchów dostaw w bardziej zrównoważony sposób.

Maersk przyspiesza wysiłki na rzecz dekarbonizacji działalności morskiej, wypuszczając pierwszy na świecie statek liniowy neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w 2023 r. – siedem lat przed początkowymi planami na 2030 r. Wszystkie przyszłe nowe budynki należące do Maersk będą miały zainstalowaną technologię dwupaliwową, umożliwiającą działanie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla lub pracę na standardowym oleju opałowym o bardzo niskiej zawartości siarki (VLSFO).

Maersk będzie nadal badał kilka ścieżek paliwowych neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla i oczekuje, że w przyszłości będzie istnieć wiele rozwiązań. Metanol, etanol, mieszanki alkoholu i ligniny oraz amoniak są głównymi kandydatami ze względu na ich potencjał skalowania.
Technologia jest już dostępna; zapewnienie konkurencyjnego globalnego łańcucha dostaw poprzez łańcuch wartości paliw jest obecnie głównym wyzwaniem, a zainteresowane strony muszą współpracować, aby sprostać popytowi.

„Na wszystkie trzy tematy; cyfryzacja, integracja łańcuchów dostaw i dekarbonizacja, mogę tylko zachęcić wszystkich do gruntownej refleksji i dyskusji z odpowiednimi partnerami, aby osiągnąć sukces, ponieważ zakłócenia i zmiany nadejdą ponownie ”- radził Clerc.

„Jako globalny integrator logistyki, łączący i upraszczający łańcuchy dostaw naszych klientów – chcemy zmienić logistykę ze sztuki rozwiązywania problemów w naukę o poszukiwaniu możliwości” – zakończył.  

Źródło: maersk.com

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY