Wärtsilä i Solvang współpracują przy modernizacji systemu wychwytywania i składowania dwutlenku węgla w Clipper Eos

Wärtsilä Exhaust Treatment i Solvang ASA, norweska firma żeglugowa, uzgodniły pilotażową instalację modernizacyjną na pełną skalę systemu wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS) na jednym z transporterów etylenu Solvang, Clipper Eos o pojemności 21 000 m3. 

Wärtsilä Exhaust Treatment projektuje zmodernizowane urządzenie, a jednocześnie przeprowadza naziemny system testowy 1 MW w swojej siedzibie w Moss w Norwegii. Jednostka naziemna zostanie ukończona jesienią 2021 r., a firmy planują modernizację pilotażowego systemu CCS w Clipper Eos do 2023 r.

Porozumienie wzmacnia ciągłe badania i rozwój firmy Wärtsilä w zakresie wychwytywania dwutlenku węgla w punkcie wydechu, aby wesprzeć ścieżkę dekarbonizacji przemysłu żeglugowego.

Projekt umożliwi zarówno Wärtsilä, jak i Solvang wzmocnienie ich pozycji w czołówce zrównoważonego rozwoju technologii w żegludze. Aby pozostać w zgodzie z celami IMO w zakresie dekarbonizacji, Wärtsilä początkowo dąży do 70-procentowej redukcji emisji CO2 w punkcie wydechu za pomocą jednostki pilotażowej. 

Komentując ogłoszenie, Sigurd Jenssen, dyrektor w Wärtsilä Exhaust Treatment, powiedział: „Połączenie sił z Solvang w celu budowy i modernizacji opłacalnej komercyjnie technologii CCS pokazuje branży, że dzielą nas tylko dwa lub trzy lata od wprowadzenia na rynek kolejnego ważnego narzędzia. w zestawie narzędzi do dekarbonizacji żeglugi. Jesteśmy podekscytowani, widząc, jak ta współpraca z Solvang będzie ewoluować w nadchodzących miesiącach. Nasza naziemna jednostka testowa dobiega końca, a następnie przejdziemy do urzeczywistnienia jej w Clipper Eos, zapewniając, że zarówno Wärtsilä, jak i Solvang pozostają w czołówce rozwoju technologii zrównoważonego rozwoju morskiego.

Edvin Endresen, dyrektor generalny Solvang ASA, dodał: „Wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla to ekscytujący rozwój, który z dumą wspieramy i mocno wierzymy, że ta technologia może być ważnym kluczem do dekarbonizacji światowej floty dalekomorskiej. Jako firma myśląca przyszłościowo, która równie pasjonuje się zapewnianiem przejścia branży na dekarbonizację, Wärtsilä jest idealnym partnerem, jeśli chodzi o zwiększanie skali zrównoważonych technologii w naszej flocie i zmniejszanie wpływu żeglugi na środowisko”.

Statek „Clipper Eos” został wyczarterowany przez Marubeni Corp. z Tokio od momentu dostawy ze stoczni w 2019 roku. Marubeni, mając ponad 40-letnie doświadczenie w handlu i obsłudze etylenu, informuje, że jest zaangażowany we współpracę z Solvang i Wärtsilä, aby umożliwić stronom przeprowadzenie odpowiednich testów i instalacji sprzętu na statku we wspólnym wysiłku, aby drastycznie zmniejszyć ślad węglowy statku.

Oprócz podpisania listu intencyjnego z Solvang i skalowania jednostki testowej Moss CCS, Wärtsilä ogłosiła niedawno, że współpracuje z konsorcjum LINCCS w celu skalowania i tworzenia technologii i infrastruktury wychwytywania dwutlenku węgla. Konsorcjum otrzymało niedawno 111 mln koron norweskich na finansowanie badań i rozwoju CCS.

źródło: Wärtsilä

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY