Wydłużony Ro-Pax „Stena Scandica” gotowy do pracy na Morzu Bałtyckim

Stena RoRo z siedzibą w Sztokholmie odebrała dostawę wydłużonego statku pasażerskiego typu roll-on/roll-off (Ro-Pax) Stena Scandica, który będzie operował na Morzu Bałtyckim.

Statek, wcześniej nazywany Stena Lagan, przybył do stoczni Sedef w Tuzli w Turcji, niedaleko Stambułu, w sierpniu, aby przejść przebudowę w celu wydłużenia statku do 36 metrów. Statek podzielono na pół i wstawiono na miejsce nową część środkową, co dało statkowi nową całkowitą długość 222 metrów. Wydłużenie zwiększa ładowność o około 30 procent, do 2875 metrów ładunkowych, przy czym liczba kabin jest również wzrosła o 80, co daje łącznie 202 kabiny i 970 pasażerów.

Po 10-dniowym dziewiczym rejsie, Stena Scandica wejdzie do eksploatacji na trasie Stena Line między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie, które ma rozpocząć się w przyszłym miesiącu.

Siostrzany statek Stena Scandica Stena Baltica (wcześniej Stena Mersey) przechodzi taką samą rozległą przebudowę i ma być gotowy na jesień. Oba statki zostały zbudowane w 2005 roku i wcześniej pływały na trasie Stena Line między Belfastem a Birkenhead.

„Wydłużenie statku to opłacalny sposób na zwiększenie pojemności ładunkowej przy jednoczesnym zapewnieniu miejsca dla większej liczby pasażerów”, mówi Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo AB. „Nowy projekt wnętrza i zastosowanie nowoczesnych technologii pociągają za sobą unowocześnioną koncepcję pasażerską, z bardziej wydajną pracą i zmniejszoną emisją na jednostkę ładunkową”.

Stena RoRo jest częścią Stena Line, jednej z wiodących firm promowych w Europie, posiadającej 37 statków i 17 tras w Europie Północnej. Po ukończeniu Stena Baltica dołączy również do Stena Scandica na Morzu Bałtyckim, będącej częścią ekspansji Stena Line w regionie.

„Odbiór dużego, nowoczesnego i wydajnego statku Stena Scandica jest kamieniem milowym dla Stena Line i umożliwia nam dalszy rozwój wraz z naszymi klientami na Morzu Bałtyckim. W ciągu roku zwiększymy przepustowość o 30 procent na trasie Nynäshamn-Ventspils i 40 procent na trasie Liepaja-Travemünde – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.

źródło: Stena RoRo

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Dodaj komentarz

POZOSTAŁE ARTYKUŁY